Oostkust Australie en herenigd met Thijs!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dieuwke - WaarBenJij.nu Oostkust Australie en herenigd met Thijs!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dieuwke - WaarBenJij.nu

Oostkust Australie en herenigd met Thijs!!

Door: Dieuwke

Blijf op de hoogte en volg Dieuwke

06 December 2009 | Australië, Sydney


´Het is iedere dag feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen´ zei eens een sportleraar van de HES tegen me. Ik heb er weer heel wat opgehangen de afgelopen tijd…..

Van de rood kleurige woestijn naar de blauwe Oostkust van Australie. Dat is een wereld van verschil! Ik leerde in de afgelopen 2,5 week letterlijk en figuurlijk een totaal andere kant van Australië kennen. Na mijn vlucht van Alice Springs naar Cairns daalde de temperatuur van 48 graden naar 23 a 28 graden, met een heerlijk fris briesje van zee, lovely! 2 Engelse jongens en 1 Japanse jongen die ik al kende van de tour hadden dezelfde vlucht. Met hen ben ik een aantal dagen opgetrokken. Aan de kust is het één en al feest. De Bokketocht en de Assendelfse kermis heb ik moeten missen maar dat heb ik dubbel en dwars weer ingehaald aan de oostkust. Mijn referentiekader is ondertussen flink uitgebreid met heel wat nieuwe soorten drankjes en drankspelletjes, dat krijg je ervan als je met Engelsen optrekt. In Cairns gezellig wezen stappen met een groep mensen van over de hele wereld.
Vanaf Cairns de Greyhound bus geboekt. Greyhound is een organisatie die het meest uitgebreide busnetwerk heeft in Australie. Ik kocht een kaart voor 3772 km van Cairns naar Sydney. Je kunt via internet je plaats reserveren, en zo vaak als je wilt in en uitstappen zolang je maar in 1 richting reist. Ideaal, ik nam vaak de nachtbus, dan spaar je een overnachting uit en verspil je geen dagen. De eerste rit in de nachtbus was een avontuur want de zitting van mijn stoel zat los, geen oog dicht gedaan! Samen met Scott en Will uit Engeland afgereisd naar Airlie Beach. Hier flink ons neus gestoten want alle hostels waren vol wegens de jaarlijkse ´Schoolies summerweeks´. Alle 16 en 17 jarige scholieren vieren het eind van hun schooljaar, en zijn voor 2 weken dronken. Wel schattig, zwalkende tieners in hun schooluniformpjes! Dus we moesten in een vrij duur hotel. Dat leer je snel af, dus vanaf dien de hostels van te voren maar gebeld om te reserveren. 1x belde ik per ongeluk een Memorial Hostel (!) hard gelach aan de andere kant van de lijn: ‘Darling, you don’t wanna come here , believe me, haha!’.
We hadden een 3 daagse trip geboekt op een zeilschip (23,5m lang) langs de Whitsunday Islands. 2x op een dag gingen we snorkelen in het beroemde Great Barrier Reef. Prachtige koralen in alle kleuren van de regenboog. Schildpadden, zeesterren, en fel gekleurde vissen. Ook een duik gemaakt tot 12m diep, wel weer fascinerend om 40 minuten non stop onder water te zwemmen als een vis. Ik heb 1 nacht op dek geslapen, een fantastische sterrenhemel, een maanondergang gezien (het was ineens pikdonker!?) en haaien die de hele nacht naast de boot druk aan het jagen waren en soms omhoog sprongen. Overdag genieten op het dek van de zon, mee helpen met zeilen hijsen, beetje snorkelen, en zwemmen in het meest heldere water dat ik ooit heb gezien.
Hierna door naar Harvey Bay waarvandaan ik een tour heb gedaan naar een andere highlight van de oostkust, namelijk Fraser Island. Dit is het grootste strandeiland van de wereld, ontdekt door James Cook in 1770. Het gehele eiland is omgeven met zoutwater (zee) maar heeft meer dan 100 zoetwater meren. Waaronder de bekendste; Lake McKenzie, dit meer is bijzonder omdat je jezelf goed kunt schrubben met het fijne witte zand, zelfs je sieraden en tanden kun je ermee poetsen. Na een duik in dit heldere water is je huid en je haar zijden zacht. Veel gezien en gedaan tijdens deze tour, een hoogte punt was mee vliegen over het eiland in een 8-persoonsvliegtuigje. Wel spannend vliegen in zo’n klein kistje, het hangt lang niet zo stil als een Boeing. Tijdens deze trip waren er in de groep 7 meiden (weer overal vandaan) die alleen reisden, we trokken al snel naar elkaar toe, wel speciaal en weer gezellig! 4de stop aan de Oostkust was in het plaatsje Noosa Heads. Hier een zeekano tocht gedaan met PH (Fransman) en Diddy (Israel), het was flink peddelen in de golven en de pelikanen vlogen om onze oren! Een wandeling gemaakt in het nationaal park van Noosa, hier kun je Koala’s zien (zegt men), snik, ik verlaat nu Australie zonder 1 koala te hebben gezien….:( . Door naar Byron Bay, hier een tour naar het beroemde hippie stadje ‘Nimbid’ geboekt. Vroeger een slapend stadje, maar in de jaren 70 werd er een festival georganiseerd wat veel blowende hippies trok. Sindsdien bekend en veel bezocht door toeristen. Hier heb ik de beruchte ‘Cookies’ geproeft, gekocht van een ouwe-dreadlock-hippie. In de bus terug waren we allemaal lekker stoned en melig! (Bedankt Maarten voor je goede tip!!). (Sorry mam, ik zal het nooit meer doen). De dag erna 1 dagje op het strand gelegen in Byron Bay. Dit was trouwens de eerste en enige dag van de maand in mijn uppie in Australië dat ik echt alleen was. Je hebt hier zo snel contact met medebackpackers, het is moeilijker om weer van ze af te komen dan om contact te leggen. Op naar Sydney en dagen tellen tot ik Thijs weer zou zien (jubel jubel!). Samen met Christel uit NL de stad verkend. We zijn in de Sydney Tower geweest, het hoogte uitkijkpunt van de stad. Wat foto’s bij het Opera House gemaakt, een architectonisch staaltje vakwerk dat 102 milj. dollar heeft gekost. En natuurlijk naar de Sydney Harbour Bridge, die Noord en Zuid Sydney verbind. 30.000 Liter verf is er nodig voor 1 laag verf op de brug (60 voetbalvelden). Die brug is huge! In het Sydney Aquarium konden we door een tunnel lopen waar o.a. haaien, zeekoeien en schildpadden over onze hoofden heen zwommen. Ook met de ferry overgevaren naar Manly. Sydney heb ik ervaren als 1 van de leukste steden die ik tot nu toe heb gezien, er hangt een hele relaxte sfeer. Alleen overal die kerstversiering en kerstmuziek (begint in November al) tijdens deze zomerse temperaturen maakte me een beetje dissy! Hebben jullie nog een leuke Sinterklaas gehad btw? Dat kennen ze hier niet!
In de trein tussen Moskou en Mongolie had ik Alison en Julian leren kennen, zij komt uit Australie en ze hebben me het nachtleven van Sydney laten proeven. We hebben cocktails gedronken in de Summit tower die om zijn as draait, zodat je continue en nieuw en fantastisch uitzicht hebt over de stad! Na een heel kort nachtje begon mijn tour naar de Blue Mountains. Nog steeds dronken, dat was dus niet van rondjes draaien in de toren! Het 2de dagdeel kon ik wat meer genieten van de adembenemende rotsformaties, en had weer een prachtige dag.

Ps: Dit was een samenvatting van een samenvatting van de laatste 2,5 week. Misschien dat de foto’s meer ‘vertellen’. Ook wat foto’s van smerige hostels, je komt wat tegen!

Klik hier voor Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=XQDS8NLT

Gister mijn vlucht naar Auckland, Nieuw Zeeland. Vanmorgen Thijs opgehaald vanaf het vliegveld. Daar stond ik dan, opgetut in mijn nieuwe jurkje uit Sydney, zenuwachtig te wachten op mijn lief bij de arrivals. Wat duurt wachten dan lang! En toen eindelijk ging de schuifdeur open…….weer een Koreaan!! (Thijs vloog met Korean Air). Pfff, de tranen begonnen al te prikken bij ‘jufvrouw Ongeduld’, waar blijft hij nou! Zo’n 100 Koreanen later vlogen we elkaar dan eindelijk na 2,5 maand weer in de armen. Yes!!! In ieder geval is onze fundering sterker dan die van Thijs zijn huis ;) (die fundering heeft palenrot).

  • 06 December 2009 - 09:39

    Marloes:

    Ik moet zo lachen he: "Memorial Hostel", haha, echt erg! Das inderdaad heel wat anders dan het binnenland, wel gaaf dat je het allebei hebt gezien! Geniet maar lekker van je thijsje en koop nog een paar warme truien, want in Nieuw Zeeland kan het volgens mij wel koud zijn.. (K)

  • 06 December 2009 - 10:05

    Gerdien:

    Cookies... hahaha je hebt gelijk! (ik hoorde al zoiets van Simone en Maarten)
    Erg mooi verhaal weer en mooie foto's geniet ervan!!!

    liefs Gerdien

  • 06 December 2009 - 10:11

    Jaap ëh Ome Jaap :

    hallo diewke meisje wat een prachtige verhalen,ik leer een heeel andere diewke kennen ,maar het is heel duidelijk je geniet met volle teugen ,en zal deze trip nooit vergeten gr .jaap en mijnie .kusjes doei .

  • 06 December 2009 - 10:13

    Martijn:

    Hoi Dieuw,

    Wat een mooie verhalen weer. Lekker genieten.

    Groet,
    Martijn

  • 06 December 2009 - 10:35

    Loekie:

    Hoi Dieuwke,
    Wederom een prachtverhaal met weer mooie "sfeerbeelden".
    Veel plezier voor het laatste stukkie toegewenst samen met "Thijssie".

  • 06 December 2009 - 12:54

    Reinier:

    hahaha, niet teveel aan herrineren hoor..laat hem maar even afstand nemen van die palen aan de andere kant van de wereld! ;)

  • 06 December 2009 - 15:44

    Linda Van Turnhout:

    Ik wil ook weer naar Australie!!!!! Wat een gave foto's!!!Heerlijk man, kan zien dat je aan het genieten bent! Ik zei toch dat je niet alleen zou zijn ;)

    kusss

  • 06 December 2009 - 15:45

    Tante Tineke:

    wat een prachtige reis heb je gemaakt dieuwke,iedere keer genieten we er weer van, en geniet jij maar lekker van thijs en nieuw zeeland natuurlijk.

    groetjes ome siem en tante tineke

  • 06 December 2009 - 16:20

    Kevin:

    Hey Kanjer.....
    Wat een verhaal weer..!!
    En weer lekker samen nu..!! Heerlijk..!!

    Op naar het volgende verhaal...

    Enne foto's zien er weer super mooi uit..!!!

    Dikke Kus, kev...

  • 06 December 2009 - 16:43

    Simone:

    Jaloers!!

  • 06 December 2009 - 20:43

    Anneke Jelsma:

    Dieuwke,
    Dit was australie in sneltreinvaart.
    Ik begrijp het wel, want het weerzien met Thijs zat in je hoofd.
    Grapje, ik heb weer genoten.
    Veel plezier samen in Nieuw-Zeeland.
    groetjes
    Anneke

  • 07 December 2009 - 10:20

    Lizet Steenbergen:

    Heee Lieverdd,

    Leuk om jou toch een soort van beetje in de buurt te hebben;) Leuk je verhalen. Ik ga zeker wat tips gebruiken voor in australie. Heel veel plezier de laatste maand, maar daar heb ik alle vertrouwen in! Dikke pakkerd

  • 07 December 2009 - 12:22

    Thijs (die Andere):

    Slapen op het dek van een schip met haaien om je heen... Dat wint het toch wel van een weekje Zeeland ben ik bang... En nu Nieuw Zeeland, een heeeeeeeel mooi toetje!

  • 08 December 2009 - 19:43

    Tiny:

    eindelijk tijd voor een reactie ik vind het geweldig ondernemend van je . Nu lekker met z'n tweetjes in nieuw zeeland ook een geweldig land maar daar kom jullie wel achter veel plezier met z'n tweeen Groetjes Steef en Tiny

  • 08 December 2009 - 20:41

    Roos:

    Hahaha, vet lache die fundering van jullie! Genoten van je verhaal wederom! Hoop dat de vlucht enalles goed is gegaan Thijs (begreep van mam van wel). Zal wel bijzonder moment zijn geweest die hereniging van jullie. Nou ik ga de foto's nog even kijken. Veel plezier in NZ!! Liefs en een dikke kus, jullie zusje

  • 08 December 2009 - 23:08

    Maarten:

    Wie is die lekkere griet in dat mooie water? lake Mc Kenzie is the best.
    Je verhalen zijn tof! X

  • 10 December 2009 - 09:22

    Liselotte:

    hierop kun je toch maar één antwoord op geven: ONGELOfELIJK!

  • 15 December 2009 - 15:34

    Kristel:

    Hey Dieuwke!

    Hoe gaat het met je?... Vast wel goed! Ik zie dat je al weer een week herenigd bent met Thijs. Leuk joh! Vond het echt gezellig zo samen de boel verkennen in Sydney. Ik zit nu al weer een week in Nederland. Oh wat is het hier koud zeg. Kun je je niet voorstellen daar zeker in Nieuw Zeeland.
    Geniet maar lekker daar!

    Genietse daar!

    Ik hou je site bij.

    greetz kristel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dieuwke

Actief sinds 13 Juli 2009
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 24860

Voorgaande reizen:

13 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Tenerife

05 Oktober 2013 - 22 Oktober 2013

Dubai, India en Malediven

30 Augustus 2012 - 24 September 2012

USA: Californie, Nevada, Arizona

23 September 2010 - 15 Oktober 2010

Costa Rica, Panama, Nicaragua

27 September 2009 - 06 Januari 2010

Van Siberie tot Nieuw Zeeland

Landen bezocht: