Grootst, meest, hoogst, snelst.... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dieuwke - WaarBenJij.nu Grootst, meest, hoogst, snelst.... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dieuwke - WaarBenJij.nu

Grootst, meest, hoogst, snelst....

Door: Dieuw

Blijf op de hoogte en volg Dieuwke

12 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zaterdag spullen bij elkaar geraapt, auto in en hop hop naar Vliegveld Düsseldorf! We vliegen naar de United Arabic Emirates, op Dubai. Van de 7 Emiraten is Abu Dhabi de grootste (je weet wel, van Sex in the City) en Dubai de 1 na grootste Emiraat. De chauffeur die ons naar het hotel brengt pakt mijn koffer en geeft alleen Thijs een hand. De toon is gezet, ik ben lucht. Thijs vindt het wel wat hebben.

De Arabische wereld ontvouwt zich met zijn superlatieven......grootst, duurst, meest, hoogst.... Een stad die met wereldrecords aan elkaar hangt. Vooral "heetst" is van toepassing. 40 graden. Maar erger je niet, verbaas je slechts. Alle vrouwen in de "zwartste" boerka's hebben het 't "warmst".

Als eerst een tour geboekt, de woestijn in met een 4x4. We vliegen, driften en schudden over de rode zandduinen. Zo voelt een Dakar coureur zich dus, echt kicken! Na een mooie knalrode sunset worden de banden weer opgepompt, de motor gekoeld en rijden we door naar het camp waar we gaan bbq'en, op een kameel rijden, een Henna tattoo op m'n hand wordt geschilderd....en jawel....we binden in de woestijn een snowboard onder. Thijs al ietwat ongerust: "een kort stukje hoor, doe je niet te gek, zodirect breek je nu al je benen". Uiteindelijk zien de foto's er spectaculairder uit dan dat het was, zand glijdt voor geen meter! Bummer!

Op de terugweg legt de gids uit dat Dubai een van de veiligste steden in de wereld is. De city is door z'n olie Schaiks booming. Iedereen heeft werk en onderwijs/ gezondheidszorg is gratis. Criminelen worden direct terug naar eigen land gestuurd en de locals krijgen lik op stuk. Het toerisme is naast olie 1 vd belangrijkste inkomsten.

We doen een stadstour. We staan op het hoogste gebouw ter wereld, Burj Khalifa, 820m hoog. In de snelste hyper hightech lift ter wereld (10m/sec) naar de 124ste verdieping was al een spektakel op zich. Foto gemaakt van de Burj al Arab, de enige 7 sterren hotel ter wereld. Een kijkje genomen in de grootste Mall ter wereld waar het grootste Aquarium (32,8m x 8,2m) ter wereld te vinden is, ja echt waar, gezellig shoppen tussen de 44 haaien. Even later zie ik 2 jongens met schaatsen om hun nek lopen, 'hmmm het zal wel' dacht ik. Jaaaahoooor, kijken we omlaag ligt er een ijsbaan in de Mall!! Achja, ze hebben ook de langste indoor skipisten dus waarom geen ijsbaan. Die 40 graden buiten moeten toch ergens gecompenseerd worden.

We bezoeken nog wat normale Dubai highlights zoals het Dubai museum en kuieren wat rond op de Souks (markt met stalletjes). Maar was leuke poging dat normaal doen, we ontkomen niet aan de indrukwekkende bouwprojecten. Voor de kust van Dubai liggen 3 kunstmatige eilanden in de vorm van een mega palmboom en "the World" met 300 kunstmatige eilandjes die tezamen de wereld vormen. Wij zijn ook op een palm geweest. Ook weer heel bijzonder.

Tot slot nog naar Wild Wadi, een waterpark met de langste wild waterbaan ter wereld en 1 van de snelste glijbanen. Vooral die glijbaan! Met knikkende knieën ging ik de trap op en kwam mensen tegen die niet meer durfde...we moesten rechtop in een doorzichtige koepel gaan staan die hermetisch om je heen werd afgesloten. De machine telt af... 3...2...1... Waarna het luik waarop je staat onder je vandaan wordt getrokken en je rechtop naar beneden in de glijbaan valt en je met 80 km per uur stijler dan stijl naar beneden glijdt! Thijs z'n ballen lagen in z'n nek, zei hij.

Lekker adrenaline shotje....dat Dubai! Op naar Incredible India.

• 12 Oktober 2013 - 15:31

Chavelli:

Geweldig weer dit verslag! Kijk uit naar jouw blik op India xxx

• 12 Oktober 2013 - 18:45

Marieke:

Hoi Thuis en Dieuwke, leuk om te horen dat jullie in Dubai zijn. Heel veel plezier en laat je niet onderstuiven!

groetjes, Marieke

• 12 Oktober 2013 - 19:30

Marloes:

Super gaaf om mee te maken, niet te lang maar zeker een belevenis lijkt me! Veel plezier in India x Marloes

• 12 Oktober 2013 - 21:38

Steef Greven:

Het word weer leuk. Het regent hier.

• 12 Oktober 2013 - 22:11

Christine:

Klinkt fantastisch Diew! Geniet! Dikke zoen ook voor Thijs

• 13 Oktober 2013 - 10:51

Thijs (die Andere):

Echt genoten van van dit stuk schrijven!!! Net of je er even bij bent. Keep up de good work en blijf genieten!!!

• 13 Oktober 2013 - 12:44

Kevin:

Weer leuk om te lezen..!!!
    Genietse daar en veel reisplezier in India..!!!!

• 13 Oktober 2013 - 13:52

Roos:

Jeemog wat een bijzonder verhaal zeg. Lijkt me gaaf om eens te zien, ook best wel freaky. Heel benieuwd ook naar India,
    geniet er maar van. Hier is het bar en boos...

• 13 Oktober 2013 - 14:32

Rina:

Ik treed in herhaling, maarrrr je bent het nog niet verleerd Dieuwke,
    superleuk om te lezen! Take care the both of you!

• 14 Oktober 2013 - 00:34

Anneke Jelsma:

Inderdaad een heel andere wereld, maar ook in veel, opzichten een onwerkelijke wereld.
    Geniet ervan en ik lees graag meer.
    groetjes anneke

• 14 Oktober 2013 - 10:49

Simone:

Dag lucht!

Ik voel een nieuwe bijnaam voor je opkomen. Geen buuf D meer! ;)
    Tof om je Dubai avontuur te lezen. Doe je voorzichtig in India?! Niet richting die cycloon he?!
    Blijf maar in het noorden hangen. Daar zullen je verhalen net zo tof en fantastisch zijn.
    Dikke kus

• 14 Oktober 2013 - 19:02

Tiny Greven:

Het is weer als van ouds lekker lezen en genieten van je verslag veel plezier

• 15 Oktober 2013 - 21:19

Linda:

Veeeeeeettt!! Klinkt goed! Ik uh dacht dat jullie naar Afrika zouden gaan?? :)
    Maar India en Malediven klinkt ook errrug goed!!Veel plezier!! xx